[Interview] Rik Vandewall over Eigen Fabrikaat
- Bureaus
- 19 feb 2016 @ 15:55
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - ReclameKlanten
- 19 feb 2016 @ 15:55
- Dewi Smeenk
Reclamebureau Eigen Fabrikaat ontwikkelt de Europese merkcampagne voor Takeaway.com. Marketing Tribune spreekt Rik Vandewall, business director bij Eigen Fabrikaat.
Wat is Eigen Fabrikaat, wat doen jullie en waar zitten jullie?
Wij zijn een full-service reclamebureau dat gelooft in Eigenheid. We creëren spraakmakende campagnes voor grote en kleine merken door middelenvrij te denken. Ons kantoor is gevestigd aan de bruisende Keesomlaan 4, te Amstelveen. De koffie staat klaar!
Wie zijn de oprichters en eigenaren van Eigen Fabrikaat?
Eigen Fabrikaat bestaat al ruim 25 jaar en mag zich daarmee een van de oudste reclamebureaus van Nederland noemen. Het bureau is begin jaren ‘90 opgericht door Paul van ‘t Veld en Henk Seelt en werd in 1998 onderdeel van de DDB Groep Amsterdam. En dat zijn we nog steeds.
Wat doen jullie dat andere reclamebureaus niet doen?
We ontwikkelen creatieve campagnes en communicatie vanuit de overtuiging dat merken en organisaties zich kunnen onderscheiden door zichzelf te zijn. Daarmee starten we altijd eerst met luisteren naar onze opdrachtgever, alvorens met antwoorden te komen. Met die werkwijze zijn we succesvol. Co-creatie met onze klanten is bij ons dan ook geen modewoord, maar iets dat we al jaren in de praktijk brengen.
Voor welke klanten werken jullie?
Eigen Fabrikaat heeft een breed klantenpakket, van Finance tot Travel en van Durables tot (e)Retail. Een kleine greep in willekeurige volgorde: International Card Services (Visa/ MasterCard), C&A Nederland, AutoTrack, Menzis, Takeaway.com, KLM, Obvion Hypotheken, De Mandemakers Groep, Travel Alberta en Esso Benelux.
Kun je iets meer vertellen over de campagne voor Takeaway.com?
De campagne is in nauwe samenwerking met het internationale brandteam van Takeaway.com tot stand gekomen. De uitdaging zat in het vinden van een creatief concept dat over de Europese grenzen heen reikte. Met ‘Time for Takeaway.com’ zijn we daarin geslaagd en is het gewoon een gave gedachte dat we op dit moment in 5 landen tegelijk on air zijn!
Wat zie jij als de grootste uitdaging voor Eigen Fabrikaat in 2016? En voor reclamebureaus in het algemeen?
De tijd is voorbij dat je als reclamebureau kon rekenen op jarenlange bureau-klantrelaties waarin je A-Z kon doen. Steeds vaker werken we op projectbasis samen en daar hoort een andere, meer flexibele organisatiestructuur bij. Heineken en KLM als grote A-merken hebben dit Hollywood-model overigens omarmd, er zullen er nog veel volgen. Als bureau ben je daarmee zo goed als je volgende campagne, het houdt ons lekker scherp!
Wat is het laatste nieuws bij jullie?
Deze week is ons nieuwste creatieve stageteam gestart, Gian & Ingrid. Altijd leuk, de frisse blik van twee jongelingen. Daarnaast zoeken we nog naar een Junior creatief team (art+copy) om de vloer te versterken. Check de vacature op onze site.
Lees ook: Eigen Fabrikaat ontwikkelt Europese merkcampagne voor Thuisbezorgd.nl
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

